Local SEO.
Bij lokale vindbaarheid ligt de nadruk op het lokaal goed vindbaar zijn wanneer mensen online op zoek gaan naar een bedrijf zoals dat van jou. Dit wordt ook wel ‘local SEO’ genoemd.
(SEO staat voor search engine optimization = zoekmachine optimalisatie).
Er wordt online steeds meer lokaal gericht gezocht. Uit een onderzoek in opdracht van Google, bleek dat maar liefst ruim 40% van alle zoekopdrachten in Google lokaal gericht zijn. Dat zijn alleen al in Google honderden miljoenen lokaal gerichte zoekopdrachten.
Uit dat onderzoek bleek ook dat mensen die lokaal zoeken op hun smartphone, ruim 250% vaker overgaan tot een aankoop dan mensen die niet lokaal zoeken naar hetzelfde. Bovendien bleek dat 50% van alle mensen die lokaal zoeken via hun smartphone, binnen 24 uur ook daadwerkelijk een bedrijf bezoeken.
Redenen genoeg om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf online goed te vinden is. Je doet er je klanten heel veel plezier mee en het geeft jou de mogelijkheid om je bedrijf te laten groeien.
Reviews
Bedrijven met de beste algemene beoordeling krijgen steeds vaker een hogere plaats in de zoekresultaten.
Het verkrijgen van aanbevelingen voor jouw bedrijf zou daarom ook een onderdeel moeten zijn van een effectieve local marketing strategie. Positieve aanbevelingen op de juiste plaats kunnen je lokale vindbaarheid enorm verbeteren.
Bovendien zullen veel mensen beïnvloed worden door het aantal reviews en het aantal sterren dat een bedrijf toebedeeld krijgt. De kwaliteit van je online reviews kan voor mensen het verschil betekenen tussen wel of geen zaken met je doen.
Op Google Maps kunnen mensen binnen een categorie nu ook zoeken op basis van het aantal gegeven sterren. Des te meer redenen om serieus aan het werk te gaan met het verkrijgen van positieve reviews.
Om je lokale vindbaarheid en het resultaat daarvan verder te optimaliseren is het verstandig om meer positieve online reviews te werven.
Ga door naar stap 2: Local Contentmarketing