Local social media.
Met de opkomst van mobiele apparaten en de enorme vlucht van de smartphone, is de manier waarop wij lokaal zoeken sterk veranderd.
Lokaal gerichte online zoekopdrachten gaan veel verder dan alleen maar de algemene zoekmachines zoals Google en Bing.
Mensen die online lokaal gericht zoeken doen dat via meerdere zoekopdrachten, op diverse apparaten, vanuit verschillende locaties, websites en apps. Wanneer je als ondernemer je concurrentie lokaal de baas wilt blijven is het daarom verstandig om verder te kijken dan alleen je lokale vindbaarheid op Google.
Mobiel
De smartphone en de iPad zijn de verborgen krachten achter het enorme succes van social media. We kunnen door die mobiele apparaten nu overal ter wereld contact maken met onze vrienden. En dat doen we massaal.
Volgens een onderzoek uit 2016 is de gemiddelde Facebookgebruiker 6 uur per week op het platform actief. Wanneer je je realiseert dat er dagelijks 6,8 miljoen mensen bij Facebook inloggen, dan is het rekensommetje snel gemaakt. Wekelijks spenderen Nederlandse Facebookgebruikers bij elkaar opgeteld, 40,8 miljoen uur op Facebook.
Vrijwel alle socialmediabedrijven zijn zich ervan bewust dat de gebruikers van hun platform het platform ook gebruiken als zoekmachine. De combinatie van local, social media en mobiel is dan ook een zeer voor de hand liggende. Het zal daarom ook niet als een verrassing komen dat vrijwel alle socialmediaplatforms steeds meer lokale zoekresultaten en diensten aanbieden aan hun gebruikers.
Facebook Marketing
De absolute koploper op het gebied van local social media is Facebook. Het bedrijf zet sterk in op het ondersteunen van lokale- en regionaal opererende bedrijven.
Zo biedt Facebook verschillende advertentiemogelijkheden aan voor bedrijven met een eigen Facebookpagina. Facebook heeft een enorme databank vol informatie over de interesses en wensen van hun gebruikers. Het wordt daardoor mogelijk om heel gericht te adverteren op specifieke doelgroepen die het beste aansluiten bij jouw klanten.
In vrijwel iedere serieuze Local Marketing strategie zou Facebook niet mogen ontbreken.
Naast Facebook en Instagram, kunnen ook Snapchat, Twitter, Pinterest en YouTube een rol spelen bij het bereiken van uw klanten.
Ga door naar stap 4: Contact opnemen voor een geheel vrijblijvende afspraak.